Thursday, March 21, 2013

Pendaftaran Sesi Baru Dibuka



Kenapa Pilih INSTEDT?
Program di Akreditasi penuh oleh MQA
Diiktiraf oleh JPA ( Jabatan Perkhidmatan Awam )
Kemudahan pembelajaran yang lengkap
Penginapan yang selesa dan termurah
Pinjaman diuruskan sepenuhnya
Pensyarah yang berdedikasi
Terletak di lokasi peranginan Desaru
Pusat pendidikan setempat

Assalamualaikum,

Tahniah kepada semua pelajar lepasan SPM yang baru sahaja mengambil keputusan SPM semalam (21/3/2013) di sekolah masing-masing. Penat lelah usaha selama hampir 2 tahun sebelumnya seolah-olah terbayar dengan keputusan yang tertera pada sekeping kertas. Pengorbanan ibu bapa juga terasa dibayar dengan keputusan SPM yang berada dalam tangan masing-masing. Semoga anda terus berjaya dan menjadi anak yang baik di masa hadapan.

Untuk kemasukan April 2013, Jabatan Pengajian Islam & Bahasa (JPIB) membuka tawaran kepada semua pelajar lepasan SPM yang berminat untuk melanjutkan pelajaran dalam Diploma Pengajian Islam Kontemporari yang menggabungkan ilmu pengetahuan agama dan kemahiran semasa yang bersesuaian dengan kehendak industri negara masa kini. Gabungan kedua-dua bidang ilmu duniawi dan ukhrawi ini bertujuan untuk melahirkan generasi rabbani yang holistik dan berkemahiran tinggi dalam mengharungi dunia gobalisasi kini.

Syarat kemasukan:

Lulus SPM dengan kepujian 3 matapelajaran dan 
lulus Bahasa Arab atau 
matapelajaran Pengajian Islam.

ATAU

Lulus STAM sekurang-kurangnya dengan pangkat Maqbul

Selain itu, terdapat juga program diploma lain seperti Diploma Pengurusan Pejabat & Teknologi, Pengajian Sukan, Perakaunan, Pengurusan Perniagaan, Teknologi Maklumat, Media Grafik, Kejururawatan dan lain-lain. Untuk maklumat lanjut sila layari http://www.instedt.edu.my/.

"Generasi Rabbani Sumber Tamadun Insani"



0 comments:

Post a Comment